Výsledky (aktualizace sobota 20:00)

Návrat do budoucnosti aneb na co jsou pokyny :-)

mapa Na TuryniDnešní skorelauf na 69+1 minutu byl určitě minimálně tak zajímavý, jak jsem předpokládal;-) Použil jsem velmi kvalitní mapový podklad, na kterém jsem sám před časem běžel závod, takže vím z vlastní zkušenosti, že mapa je velmi přesná. Nicméně  již v první verzi pokynů bylo upozornění, že vás mapa může nějakým způsobem rozhodit. Jakým? To jste se měli dozvědět pečlivým čtením tiráže mapy. Pro jistotu jsem toto ještě zopakoval v aktualizaci pokynů. Jak vidno, ani toto nestačilo, neboť někteří pokyny prostě nečtou:-) 

Onen závod na této mapě jsem totiž absolvoval někdy mezi lety 1985-1988 v rámci tehdy velmi populárních OB akcí "Kufrování s Dominem". Samotná mapa "Na Turyni" pak obsahovala poměrně jasně a zřetelně uvedenou informaci, že popisuje stav terénu v létě roku 1980. Kdo si tohle přečetl, tomu bylo hned jasné, že třicetimetrové smrky na místě zakreslené paseky jsou zcela v pořádku a jak že se krásně poběží/pojede na kole po zakreslených kolejích, protože místo kolejí tam už nějaký pátek leží hladký asfalt cyklostezky.

 

Z tohoto důvodu to 25 běžců a bikerů nemělo úplně jednoduché a nebylo jednoduché ani zavádění kontrol. Naštěstí máme moderní techniku, která ti i v hustém lese poví Gdeto Proboha Seš :-) Blbý je, že technika zatím pořád funguje na elektriku a ta v baterii může občas dojít. Tak jako mně včera při zavádění. Naštěstí jen na poslední tři kontroly, z nichž dvě byly jasný;-) Kolečka na mapě proto nakonec odpovídala skutečnému umístění (OK, ve dvou případech v rozptylu cca 25 metrů od středu značky) a kdo hledal v kolečku, našel;-) 

Bodování jsem záměrně nastavil tak, aby to bylo vyrovnané. Dobrý odhad času pomalého závodníka myslím vyvážil horší odhad toho rychlejšího a tak mají někteří z dnešního tréninku velmi cenné skalpy soupeřů. Dovednost odhadnout, kolik toho zvládnu za určitý čas, se vám může hodit na podzim na SMIKu, bikerům pak určitě na všech "bike-adventure" závodech -  mohu doporučit např. Brdman Cross, atp.

Téměř všichni odstartovali hromaďákem v 10:05, takže jsem měl cca hodinu pauzu, se Slávou a Jirkou jsme u rybníka probírali všechno možný, až jsem skoro zapomněl nakrájet buchtu, která tam s námi čekala na plechu. Za necelou hodinu se objevili Matyáš s Honzou, kteří si raději dali větší časovou rezervu. Většina ostatních dorazila v čase limitu plus minus pět minut. Výjimkou byl Kamil, který si špatně přečetl pokyny a přiběhl záměrně na čas 60. To ho zřejmě dnes stálo vítězství, protože za těch 10 minut se dalo stihnout ledacos...

Časový limit byl striktní a neúprosný (poslední minuta, když máte do cíle 300 metrů, ubíhala děsně rychle, že?) a mnozí si draze vydělané body prohospodařili pozdním návratem. V mínusu ale nakonec neskončil nikdo:-)

V souboji běžci vs. bikeři byli úspěšnější ti prvně jmenovaní: Šéma i přes drobné překročení limitu a tudíž penalizaci nasbíral 21 bodů, za ním druhý Kamil s 19 body a obrovskou časovou rezervou. I třetí a čtvrté místo brali běžci (Honza Burdík a Jáchym), nejlepším bikerem byl Petr "Skupik" Soukup také ještě s 19 body. Podle mých i vašich měření to cyklisti měli po cestách cca o 5 km delší než pěšáci, pokud by chtěli sebrat všechno (přibližně 12 km běh vs 17 km kolo).

Oproti jiným tréninkům je ve výsledcích hned několik překvapivých umístění, doporučuji se podívat :-) 

Tady je mapa tak, jak jste ji dostali. 

Pokyny k tréninku (aktualizace pátek 20:00)

Kontroly jsou již na místě. Kromě níže uvedeného se ještě naučíte ve vysokých tepech nakreslit několik zajímavých obrázků :-) Pro cyklisty je určitě dobrou zprávou, že jsem přijel suchej a do rána by pršet snad nemělo. U kontroly č. 43 mi pravděpodobně budou nadávat ti, co jedou MTBO, při hledání kontroly 35 pak zřejmě všichni ;-) Jinak by to mělo být celkem v pohodě. důležitá informace: Z kontroly 33 je krásný výhled do okolí. Bajkeři si občas kolo poponesou, někdy bude lepší kolo opřít  o strom a 20 metrů doběhnout (=výjimka z pravidel), ale žádná z kontrol není dále než 60 metrů od sjízdné cesty.

V mapě jsou dvě barvy koleček - modrá za 2 body, červená za 1 bod. Kdo běžel někdy SMIK, tak tohle zná.  Maximální počet bodů je 25. Kontroly a bodování jsem udělal tak, aby i pomalejší měli možnost získat hodně bodů:-) Popisy (slovní) budou na průkazce. 

Při roznosu se mi to zdálo pro rychlíky moc krátké. Zakázal jsem tedy postupy po nejfrekventovanějších silnicích a dvě kontroly umístil o něco dál. Vzduchem je to nyní cca 11km.

Přijďte včas a nezapomeňte na tužku a hodinky! A ještě jednou připomínám: přečtěte si po startu pořádně všechny informace na mapě!

Sraz: https://mapy.cz/s/uoiN
50°7'52.690"N, 14°1'59.741"E. Kdo to nechce hledat v mapě, tak je to u Turyňského rybníka (alias Záplavy), rozcestník modré a červené TZ (u ostrůvku). Místa na parkování dost, dá se přijet i vlakem nebo na kole. Doražte pokud možno lehce před desátou - viz dále start atd. Po tréninku lze na místě např. opékat vuřty nebo krmit kachny :-)

Start: Hromadný v místě srazu. Rozcvičte se, v 10:00 proběhne stručný výklad, cca v 10:05 pak hromadný start všech účastníků.

Časový limit: 69+1 minut. To znamená, že kdo se vrátí do času 69, je OK. Kdo nejpozději 70:00, je sice lůzr, ale ještě bez penalizace. No a kdo přiběhne/přijede později, bude drsně penalizován: za každou minutu jeden bod mínus.

Trať / parametry :

  • pěší (A) i MTBO (B) scorelauf se 16 kontrolami, nejkratší délka (vzduchem) cca 7 km. Rychlíci by v limitu mohli dát všechno ;-) Hodně kontrol bude i poblíž startu, aby si pohledali všichni... Kontroly budou za jeden nebo za dva body - bude vyznačeno v mapě. Vašim úkolem bude v limitu nasbírat co nejvíc bodů.

Charakter tratě a terénu: Trénink je zaměřen na přesné mapování v kombinaci se zvládáním stresu (chyby mapy, časový limit!!) Terén je mírně zvlněný, uprostřed mapy jeden prudší sráz. Průběžnost lesa proměnlivá. Je potřeba pečlivě číst terén.

Upozornění: Mapou prochází železniční trať. Je přísně zakázáno vstupovat na koleje jinde než na železničních přejezdech! Další místa, kde je trať možno překonat, jsou v mapě vyznačena. Kde koleje fyzicky nejsou, přestože jsou značeny v mapě, tam smíte. Občas bude potřeba přeběhnout silnici s malým provozem, dejte pozor na auta a cyklisty.

Kontroly: červenobílá mlíka s obrázky. Obrázek si obkreslíte do průkazky. Průkazku dostanete s mapou, tužku si vezměte svoji!

Mapa: Standardní mapa pro OB, se všemi značkami, atp. Přesto mapa nebude taková,jakou by většina z vás asi čekala :-) Čtěte pozorně tiráž mapy!. Mapový klíč pro OB, platíi i pro MTBO. Měřítko 1:15000. Formát A4. Z důvodu lepší kvality zřejmě použiji inkoustový tisk, doporučuji si vzít mapník. 

Doporučené minimální vybavení: buzola, mapník, tužka, hodinky

Startovné: Příspěvek na tisk mapy v dobrovolné výši, splatný na místě.

Kontaktní telefon je 604958146

 

Scroll to top